zaawansowane
Strona główna1 » Zdrowy sen dziecka – nawyki o których warto pamiętać
  • Grobag Bestseller

Kategorie

Biały Motylek lokalizacja - mapa Wrocław ul.Kobierzycka 10
 

Zdrowy sen dziecka – nawyki o których warto pamiętać

Wyspane dziecko to zdrowe dziecko. Jak polepszyć sen naszego maluszka? Oto kilka podstawowych porad dla każdego rodzica.

Śpiąca dziewczynka

Niestety problemy ze snem dziecka to częsty problem wielu rodziców. Jeśli Twój maluszek ma trudności z zasypianiem warto wypróbować poniższe metody, które mogą stać się wkrótce dobrymi nawykami, pomocnymi każdemu rodzicowi.

Zadbaj o regularne godziny zasypiania

Godziny zasypiania i wstawania Twojego maluszka powinny być regularne w ciągu całego tygodnia, niezależnie od tego czy dziecko idzie do szkoły czy ma wolny dzień. Regularne, stałe godziny wstawania pozwalają na odpowiednie rozłożenie poszczególnych etapów dnia, a także ułatwiają odpowiednie ‘nagromadzenie’ się zmęczenia i przygotowanie do szybszego zaśnięcia wieczorem i głębokiego snu w nocy.

Aktywność w ciągu dnia

Staraj się pilnować aby dziecko miało odpowiednią ilość aktywnego czasu podczas dnia. Dużo świeżego powietrza i zabawy poza domem wyrobią długotrwałą, dzienną rutynę aktywności, a także przyczynią się do poprawy zdrowia, lepszego rozwoju i samopoczucia dziecka.

Nie kładź do łóżka głodnego dziecka

Nie kładź dziecka spać z pustym brzuszkiem. Najlepiej przed snem podaj mu lekką przekąskę, np. owoce, płatki, musli lub szklankę mleka. Unikaj podawania ciężkich i dużych posiłków do 2 godzin przed planowaną godziną zasypiania. Bardzo najedzone dziecko na pewno nie będzie miało ochoty iść spać.

Unikaj produktów z kofeiną

Późnym popołudniem i wieczorem unikaj podawania dziecku produktów mogących zawierać kofeinę, np. kakao, gorącą czekoladę, napoje gazowane, słodycze o smaku coli oraz zwykłą czekoladę. Wszystkie te produkty zawierają pewne ilości kofeiny, która na pewno nie ułatwi zaśnięcia dziecka.

Zaplanuj godzinę ‘wyciszenia’ przed snem

Każdego dnia, godzinę przed zaśnięciem, zaplanuj Twojemu maluszkowi czas wyciszenia i relaksu. Przeczytaj mu książkę, opowiedz bajkę lub puść łagodną muzykę. Kąpiel i zabawy w wannie to także część wieczornego wyciszania się. Oglądanie telewizji, gry komputerowe czy odrabianie lekcji nie powinny być częścią wieczornej zabawy. Czas wyciszania się nie musi być spędzony w sypialni dziecka, jednakże ostatnie 10-15 minut powinniśmy spędzić z dzieckiem w jego pomieszczeniu gdzie będzie spało.

Dodatkowe porady i rutyny

Czas wyciszenia się to także rozmowa z dzieckiem, pytanie się o jego przygody z całego dnia lub samo mycie zębów. Ważne również jest, aby dziecko kłaść spać zupełnie obudzone, co pozwoli mu na naukę samodzielnego zasypiania i znalezienie najbardziej wygodnej pozycji w łóżku.

Otoczenie a zdrowy sen

Pomieszczenie w którym śpi Twoje dziecko powinno być w miarę możliwości ciche, ciemne, z temperaturą ok 21 °C. Jeśli dziecko boi się ciemności możemy zapalić mu małą nocną lampkę. Aby uniknąć złych nawyków nie powinniśmy umieszczać telewizora ani komputera w pokoju dziecka. Staraj się używać sypialni dziecka do spędzania tam spokojnego czasu a nie do odbywania kary. Sypialnia powinna być kojarzona z pozytywnymi emocjami a nie negatywnymi odczuciami. Przed zaśnięciem daj dziecku buziaka, przytul je, powiedz ‘dobranoc’, wyłącz światło i opuść pomieszczenie. Ten ostatni etap rutyny zasypiania powinien być przewidywalny, krótki, ciepły i przyjemny dla dziecka. Zadbaj o ciszę w całym domu co pozwoli na spokojne zaśnięcie Twojego maluszka.

Czy drzemka w ciągu dnia jest dobra dla dziecka?

Wszystko zależy od długości drzemki. Niemowlęta dla przykładu spią kilka godzin dziennie natomiast 2-latki od godziny do trzech. Nieco starsze dzieci ok 4-6 lat, nie potrzebują już spać w ciągu dnia. Generalnie wieczorne zasypianie zależy od ilości i długości drzemek w dzień. Im mniej tym łatwiej będzie zasnąć dziecku wieczorem.

Śpiące niemowle w wózku. Pouszka Mimos.


Przejdź do strony głównej

Biały Motylek

tel: 883 043 361 | email:info@bialymotylek.pl

NIP: 9471824946

adres: Partynicka 50/16 | 53-031 | Wrocław | woj. dolnośląskie

  • 3 Sprouts
  • BABYCUP
  • Babymoov
  • Bamboom
  • Beaba
  • Bébé-jou
  • Belly Bandit
  • Bibi
  • BIBS
  • BimBla
  • Bizzi Growin
  • Bo Jungle
  • Boon
  • Breathable Baby
  • Brother Max
  • Camphora
  • ColorStories
  • Doidy Cup
  • Done by Deer
  • Duux
  • Effiki
  • eKoala
  • EkoViking
  • Everyday Baby
  • EzPz
  • Flow
  • Gro Company
  • Hippychick
  • i GENIC
  • Jack and Jill
  • Janod
  • JJ COLE
  • JoJo Maman Bebe
  • Jollein
  • Kaloo
  • Koo-di
  • La Millou
  • Lassig
  • Lela Blanc
  • Litlle Dutch
  • Lodger
  • Lullalove
  • Lulujo
  • Maki Mon Ami
  • Matchstick Monkey
  • Mimos
  • Molomoco
  • Monamoon
  • Mum2Mum
  • Pink No More
  • Play&Go
  • Poofi
  • Pourty
  • Pulp
  • Purflo
  • Quaranta Settimane
  • Red Castle
  • Rosa&Bo
  • Samiboo
  • Sigikid
  • SillyU
  • Skip Hop
  • Sleepee
  • Snoozebaby
  • Snugglebundl
  • Sockons
  • Spuni
  • Trilli
  • TumTum
  • Wallies
  • Wishbear
  • With a touch of Rose
  • XKKO
  • Zoocchini
Oprogramowanie sklepu shopGold.pl